lørdag 11. juli 2015

YA

Bergen kommune er jo ganske så stor, og det er så mange stader eg aldri har vore! Derfor var det litt eksotisk å komme til Ytre Arna, til Oleana-fabrikken som ligger der.
Bratte trapper ned til fabrikken
Vi hadde sommarfesten med jobben der, og vi fikk ei veldig spanande innføring i Arne Fabrikker av historielaget. Oleana sin fabrikk ligger i desse lokalene, så de viderefører tradisjonen med fabrikk i YA - i alle fall enn så lenge!
Den viktige elva - utgangspunktet for tekstilproduksjon
Etter omvisning på museet som ligger i samme gamle fabrikklokaler hadde vi ølsmaking med Lysefjorden Mikrobryggeri. Når ein først har smakt skikkelig øl er jo nesten ikkje Hansa godt lengre! Lysefjorden hadde i alle fall mange gode øl; og det er så kjekt å lære kva IPA og Pale Ale betyr!
Eg satt i festkomiteen, og fikk akkurat med meg omvisning og ølsmaking før resten av kvelden gjekk med til jobbing. Det var eg for så vidt inneforstått med - og eg kjente igjen de ømme føttene etter timesvis med servitørjobbing, etter år som servitør vedsidan av studiene. Faktisk var det ganske så kjekt å gjøre den jobben igjen - så himla langt frå det eg gjør no!
Ølsmakingsnacks!
Kollega var veldig fornøyde, og festkomiteen var veldig fornøyde - så da seier vi oss - ja - fornøyd! Men tipd om Lysefjorden altså - løp og kjøp og NYT!

2 kommentarer:

  1. Så kjekt å ha sommerfesten et slikt sted:)

    Ønsker deg og dine en fortsatt god sommer, jeg holder på å jobbe meg tilbake i bloggform og koser meg med å besøke blogger rundt omkrin igjen - det har vært savnet:)

    SvarSlett
  2. Riktig god sommar til deg og dine også! Håper sola skinner i Ålesund!

    SvarSlett

Så kjekt at du leggjer igjen ein kommentar!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...